Ο Στέλιος και οι BMW κουκλάρες του

Ο Στέλιος Ραπτόπουλος ανακατασκευάζει μηχανές από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Μάλιστα τα περισσότερα από αυτά τα χρόνια που του μοιάζουν με αιωνιότητα έχει αφιερωθεί στην ανακατασκευή των BMW του 1950 και 1960. Έχει το συνεργείο του σε μια στροφή της Μπακνανά και όλοι όσοι περνάνε χαζεύουν τις «κουκλάρες» που στολίζουν την βιτρίνα του. Στα ενδότερα η κατάσταση θυμίζει το συνεργείο που όλοι έχουμε στο μυαλό μας. Ο κύριος Στέλιος κάθεται αναπαυτικά στην καρέκλα του και μου μιλάει για τις μηχανές που συνεχίζουν (αν και πιο σπάνια πλέον) να μπαίνουν τραυματισμένες απ’ τον χρόνο και να βγαίνουν φορώντας τα καλά τους.

«Βασικά φτιάχνω μηχανές από το 1958. Δούλεψα με πολλούς μάστορες τότε, έμαθα την δουλειά δίπλα τους και άνοιξα το δικό μου μαγαζί εδώ ακριβώς που βρίσκομαι και τώρα τον Απρίλιο του 1964. Από την αρχή ξεκίνησα με BMW και στο μαγαζί από την πρώτη στιγμή αυτό που κάναμε ήταν ανακατασκευές. Γιατί το 1964 οι μοτοσυκλέτες αυτές ήταν ήδη 12 χρονών μηχανές. Θέλανε κάποια επισκευή, κάποια συντήρηση ή ακόμα κάποια ανακατασκευή.

BMW (5 of 17) BMW (4 of 17) BMW (3 of 17)

Οι μηχανές που δουλεύω εγώ δεν είναι μηχανές των Ναζί. Δεν είναι οι μηχανές της κατοχής αφού βγήκαν στην κυκλοφορία το 1950. Φυσικά τις έχω δει και αυτές τις μηχανές του γερμανικού στρατού. Με αυτές ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για να λέμε την αλήθεια. Όταν εγώ ήμουν ακόμα δίπλα σε μάστορες και μάθαινα την δουλειά έπεφταν στα χέρια μας γερμανικές στρατιωτικές μηχανές και ενίοτε ορισμένες αγγλικές. Οι τελευταίες ήταν πιο δύσκολες να τις βρεις και εγώ τις έφτιαχνα μόνο μέχρι το 1970. Έκτοτε αφοσιώθηκα πλήρως στις BMW.

Είναι κατά τη γνώμη μου πολύ σπουδαίες σειρές μηχανών αυτές. Και η λογική της ανακατασκευής τους δεν είναι να φτιάξουμε απλά μια μηχανή για το «φαίνεσθαι». Να την βάψουμε ωραία, να τις αλλάξουμε καμία σέλα, ή κάνα ντεπόζιτο και να μην την πειράξουμε μηχανικά. Αντίθετα, εγώ αυτές τις μηχανές τις θεωρώ κλασσικές κυρίως από μηχανικής και οδηγικής άποψης. Είναι μια μοτοσυκλέτα στην οποία μπορείς ανά πάσα στιγμή να επέμβεις. Σε όλες τις σειρές η BMW βγάζει μέχρι και την τελευταία βίδα. Έχεις απόλυτη υποστήριξη. Αυτό την κάνει αξιόλογη και δεν θα σε αφήσει ποτέ. Είναι μια μοτοσυκλέτα την οποία μπορείς να την λειτουργείς –και στο λέω ειλικρινά αυτό – 24 ώρες κάθε μέρα για 365 μέρες το χρόνο. Δεν θα πάθει απολύτως τίποτα.

BMW (14 of 17) BMW (13 of 17) BMW (12 of 17) BMW (11 of 17) BMW (10 of 17) BMW (9 of 17) BMW (8 of 17) BMW (7 of 17) BMW (6 of 17) BMW (15 of 17) BMW (17 of 17) BMW (16 of 17)

Η αλήθεια είναι ότι όσο περνάει ο καιρός όλο και πιο δύσκολα βρίσκω τις μοτοσυκλέτες που θέλω για να τις ανακατασκευάσω. Είναι που πολλές έχουν ήδη περάσει σε χέρια συλλεκτών και σε όποια κατάσταση να έχουν τη μηχανή (από χρέπι μέχρι πένα) δεν τις πουλάνε. Τους καταλαβαίνω και γω το ίδιο θα έκανα.

Το συνεργείο του Στέλιου Ραπτόπουλου είναι στον Νέο Κόσμο, Μπακνανά 56, 2109014229.

Πρώτη δημοσίευση:

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Γράφει όταν δεν δουλεύει, ή δεν ταξιδεύει, κάτι που σημαίνει σπάνια. Το πρωί ντύνεται εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα, τα μεσημέρια υποψήφιος διδάκτωρ και τα βράδια νοσταλγεί το μέλλον.

Be first to comment